آب نارگیل و کاهش وزن

 

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون




 

اگر می‌خواهید وزن کم کنید، احتمالاً بدین منظور بخواهید در مورد نوشیدنی‌های طبیعی اطلاعات کسب کنید. طبیعی‌ترین نوشیدنی آب است و در رتبه‌ی بعدی آب نارگیل قرار دارد.
اگر به دنبال نوشیدنی طبیعی به جزء آب هستید، آب نارگیل می‌تواند انتخاب خوبی باشد. آب نارگیل حاوی نمک ، قند ، ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف مورد نیاز بدن است. به افرادی که آب بدن آن‌ها کم شده است مصرف آب نارگیل توصیه می‌شود زیرا، می‌تواند به سرعت آب از دست رفته‌ی بدن را بازگرداند. آب نارگیل سرشار از الکترولیت‌هایی مانند کلسیم ، سدیم ، پتاسیم ، منیزیم و فسفر است. ترکیب الکترولیت آب نارگیل بسیار شبیه پلاسمای خون انسان است و از اینرو، مصرف آن به سرعت نتیجه می‌دهد. به علاوه، آب نارگیل به هیچ وجه دارای چربی نیست.

آب نارگیل برای کاهش چربی

هنگامی که افراد با محصولات کاهش وزن مواجه می‌شوند، تردید دارند که آیا واقعاً با یک محصول کاهش وزن روبرو هستند یا فقط یک حیله است. ولی این در مورد آب نارگیل صادق نیست. کاهش وزن طبیعی را می‌توان با استفاده از آب نارگیل انجام داد. دلایل این کار در ادامه ارائه شده است.


• اولین و اصلی‌ترین دلیل آن است که خود آب عامل مهمی برای سالم بودن و حفظ وزن ایده‌آل بدن است. آب به حفظ سطح ایده‌آل متابولیسم بدن کمک می‌کند. تحقیقات اثبات کرده است که آب نارگیل نیز چنین خاصیتی دارد. آب نارگیل به بالا بردن میزان متابولیسم بدن کمک می‌کند.
• اگر به دنبال منبع غنی از ویتامین ب هستید، بهتر است نگاهی به آب نارگیل داشته باشید. ویتامین ب باعث افزایش میزان متابولیسم بدن می‌شود و همچنین به بهبود کیفیت عضلات کمک می‌کند.
• شکل طبیعی از گلوکز در آب نارگیل وجود دارد. این گلوکز می‌تواند به آسانی جذب جریان خون شود. از اینرو، میل به غذا و قند را کاهش می‌دهد و از افزایش وزن جلوگیری می‌کند.
• آب نارگیل فاقد چربی و کلسترول است. بنابراین، به فرآیند کاهش وزن سرعت می‌بخشد.
• پتاسیم موجود در آب نارگیل به تبدیل چربی به عضله کمک می‌کند. عضله‌ی بیشتر در بدن برابر است با کاهش بیشتر وزن زیرا، ظرفیت چربی‌ سوزی بدن به خاطر عضلات افزایش می‌یابد.
• پزشکان مصرف آب نارگیل را توصیه می‌کنند زیرا، شکلی از نارگیل است که غلظت کمتری دارد. افزودن لیمو به آب نارگیل می‌تواند باعث سالم‌تر شدن آن شود. از آنجایی که آب نارگیل و لیمو هر دو دارای خاصیت قلیایی سازی هستند، فواید بسیاری برای بدن دارند مثل کمک به گوارش ، کنترل قند خون و افزایش میزان متابولیسم بدن.
• نوشیدن آب نارگیل برای کاهش وزن توصیه می‌شود زیرا، بر خلاف نوشابه‌ها و بیشتر آبمیوه‌ها حاوی قند زیادی نیست.
• اگر کاهش وزن برای فردی به خاطر مشکلات تیروئیدی دشوار باشد، مصرف آب نارگیل به کارکرد بهتر تیروئید کمک می‌کند. این به نوبه‌ی خود به کاهش وزن کمک می‌کند.

فواید آب نارگیل برای سلامتی

• آب نارگیل باعث حفظ آب بدن می‌شود و با نوشیدن آن می‌توانید مواد معدنی و مایعاتی که در طی روز از بدن دفع شده است را جایگزین کنید.
• افرادی که از مشکلات ادرار رنج می‌برند باید آب نارگیل را جزئی از رژیم غذایی خود قرار دهند. آب نارگیل به درمان عفونت‌های دستگاه ادراری و بیماری‌های دیگر مرتبط با ادرار کمک می‌کند.
• ترکیب آب نارگیل با روغن زیتون می‌تواند به از بین بردن کرم‌های روده کمک کند و عملکرد دستگاه گوارش را نیز بهبود می‌بخشد.
• اگر مبتلا به سنگ کلیه هستید، مصرف آب نارگیل به از بین سنگ کلیه کمک می‌کند و دفع آن از بدن را تسهیل می‌کند.

باید اشاره کرد که آب نارگیل به تنهایی نمی‌تواند به کاهش وزن کمک کند. اگر چه آب نارگیل فواید بسیاری برای سلامتی دارد ولی، نمی‌تواند راه حل کاملی برای کاهش وزن باشد. مصرف آب نارگیل برای کاهش وزن تنها زمانی می‌تواند مؤثر باشد که با رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن منظم همراه باشد.

واقعیت‌هایی در مورد نارگیل

نارگیل میوه‌ی نخل نارگیل است که در گیاه شناسی cocos nucifera نامیده می‌شود. نخل‌های نارگیل بومی مالزی ، پلینزی ، جنوب آسیا و هند هستند. با این حال، امروزه درخت نارگیل در امریکای جنوبی ، جزایر اقیانوس آرام ، هاوایی و فلوریدا نیز یافت می‌شود. میوه‌ی درخت نارگیل موارد استفاده‌ی فراوانی دارد.
حتی پوسته‌ی نارگیل نیز سودمند است. از پوسته‌ی نارگیل برای ساخت الیاف استفاده می‌شود که بعداً از این الیاف برای درست کردن برس ، تشک ، تور ماهیگیری و همچنین طناب استفاده می‌شود. از روغن نارگیل برای مصارف تجاری و آشپزی خانگی استفاده می‌شود. از روغن نارگیل همچنین برای تولید آبنبات ، مارگارین و محصولات غیر خوراکی مانند صابون و لوازم آرایشی نیز استفاده می‌شود.
افرادی که به رژیم‌های غذایی کم چرب معتقد هستند، بر این باورند که روغن نارگیل سالم نیست ولی، تحقیقات اخیر به این واقعیت اشاره می‌کند که روغن نارگیل در حقیقت چربی سالم است. ما اغلب فراموش می‌کنیم که افراد بسیاری روغن نارگیل استفاده کرده‌اند ولی از عوارض جانبی مانند چاقی رنج نبرده‌اند. روغن نارگیل چربی طبیعی ، با کیفیت بالا و سالم است.